Tjänster



Vi kan erbjuda support både på Alfresco Community edition och lösningarna som tagits fram att användas med Alfresco. Detta för att säkerställa att du har en trygg och säker driftsmiljö. I ett supportavtal erbjuder vi årlig hälsokontroll, möjlighet att anmäla ärenden och att avropa tjänster för att avhjälpa driftsproblem.


Ett införande av en informationshanteringslösning är en del verksamhetsfrågor och analys och en del teknik. Vi kan hjälpa dig med båda delarna. Vill du kickstarta ditt projekt med en Workshop så sätter vi upp det för att påbörja analysarbetet kring vilken typ av information verksamheten hanterar, vilka metadata och taxonomier de skall kopplas till. När projektet sedan går vidare till implementation så kan ni få hjälp med installation, konfiguration samt kodning av anpassningar i Java och Javascript.


Vi kan erbjuda er utbildning på plats hos er eller i av oss ordnade lokaler i form av en standardutbildning eller ett anpassat utbildningspaket. Utbildning kan ges på svenska eller engelska. Utbildning kan ges för slutanvändare i handhavande av klienten, och systemadministration (installation, konfiguration och underhåll).


Alfresco finns fullt översatt till Svenska, och vi medverkar till att denna översättning hålls aktuell och uppdaterad mot senaste version.
Du kan ladda ner språkpakete från Github Swedish Language pack https://github.com/loftuxab/alfresco-swedish
Det kan även vara så att du vill använda en anpassad terminologi för att passa de ordval ni använder internt. Då kan vi skapa en anpassad översättning åt er.


Skulle du snabbt vilja prova på Alfresco, men känner att du saknar kompetensen att själva ladda ner och installera. För ett fast pris så får du hjälp med att installera Alfresco och lägga upp några anpassade metadata-fält och dokumenttyper. Vi kör en kort genomgång av funktionalitet med de som skall utvärdera lösningen för att de skall komma igång, samt avslutar med en mini-workshop för att se vad som krävs för att gå vidare.